Ile kosztuje Google Ads?

Każdy idący z duchem czasu przedsiębiorca jest świadomy, ile zysków i korzyści dla firmy może przynieść dobrze zareklamowany produkt lub marka. Dzięki reklamie wzrastają zasięgi, a jej interesująca i oryginalna treść może zapaść w pamięć wielu potencjalnym klientom. Coraz częściej jednak przedsiębiorcy rezygnują z tradycyjnej formy reklamy wyświetlanej w telewizji lub ulotek, a skupiają się na reklamie w Internecie.

Czym jest Google Ads?

Jest to system reklamowy stworzony przez Google i funkcjonuje od 23.10.2000 r. System ten, pozwala na emitowanie sponsorowanych linków w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google, a także na stronach jej partnerów. Reklamy tworzone przez Google można podzielić na: banery graficzne, reklamy displeyowe, komunikaty tekstowe, reklamy aplikacji, reklama w Gmail oraz wideo na YouTube, a wszystkie mają za zadanie trafić do określonej grupy docelowej. Firma Google, nie podaje do wiadomości, ile wynoszą zyski z reklam, ale specjaliści szacują je na miliardy dolarów. 

Istnieją dwa główne sposoby kreowania linku sponsorowanego: przez wybór słów kluczowych, które wychwyci reklama oraz przez wybór stron internetowych, na których wyświetlana będzie reklama. Następuje też hierarchizacja pozycji linków sponsorowanych w wynikach wyświetlanych innych linków na podstawie popularności określonych słów kluczy.

Koszt reklamy w Google Ads

Koszt reklamy ustala się ją na podstawie wyniku jakości treści reklamowej oraz maksymalnej stawki  CPC za kliknięcia, jaką ustalił reklamodawca. Ceny za reklamy są bardzo indywidualne i zależne od branży. Wzrost wykupu reklam w Google wzrasta w wakacje, przed Bożym Narodzeniem, czy Black Friday, dlatego na cenę reklam, oprócz kliknięć CPC, ma też wpływ sezonowość oraz to, jak duża jest nasza konkurencja. Pamiętajmy, że jeżeli korzystamy z usług Agencji w prowadzenia kampanii musimy do kosztów doliczyć również prowizję.

Niewątpliwie reklama Google współcześnie jest jedną z najbardziej skutecznych i generuje faktyczne zyski dla usługobiorców. Dużym plusem reklam Google jest to, że trafia do aktywnego i ściśle określonego grona odbiorców, które wyszukuje treści zbliżone do tych, które oferujemy. Warto pamiętać, że na ten zysk pracuje też strona internetowa naszej firmy, dlatego należy zadbać o jej przejrzystość i kompatybilność z różnymi urządzeniami. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *